اخذ مجوز صادرات زعفران به چه صورتی است؟

اخذ مجوز صادرات زعفران

اخذ مجوز صادرات زعفران به چه صورتی است؟

در این نوشته قصد داریم تا شما را با فرآیند اخذ مجوز صادرات زعفران آشنا نماییم. بنابراین در صورتی که تمایل دارید تا به کار صادرات زعفران بپردازید، تا انتها مقاله همراه ما باشید. تمامی مراحل اخذ مجوزها و معافیت گمرکی برای صادرات زعفران و همینطور فروش این محصول در کشورهای دیگر، به تخصص و تجربه بالایی نیاز دارد. در همین راستا شرکت ستاره تجارت آسان برای راحتی بازرگانان و تجار عزیز شرایط آسانی را فراهم کرده و اقدام به مشاوره نیز می‌نماید.

مراحل اخذ مجوز صادرات زعفران

از اصلی‌ترین کشورهای تولید کننده زعفران می‌توان به کشور، ایران، یونان، مراکش، کشمیر، اسپانیا و همینطور ایتالیا اشاره کرد. کشور ایران در بین آنها همیشه بزرگترین تولید و برداشت را داشته و به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده اصلی زعفران محسوب می‌شود.

از آنجایی که ایران بزرگ‌ترین تولید کننده زعفران در سطح بین‌المللی می‌باشد، درنتیجه کشورهایی هم از ایران زعفران مورد نیاز خود را وارد می‌نمایند. از این کشورها می‌توان به امارات متحده عربی، اسپانیا، ترکمنستان، فرانسه و همچنین ایتالیا اشاره نمود.

در صادر کردن زعفران، تعیین قیمت آن اولین قدم می‌باشد. برای این کار باید به کمیسیون نرخ‌گذاری مراجعه نمود. در ادامه خرید و بسته‌بندی زعفران انجام می‌شود. بطور معمول این محصول در بسته‌بندی‌های زیر 30 گرم انجام شده و بعد از این کار بایستی اخذ مجوزهای لازم برای صادرات این محصول صورت پذیرد.

اخذ مجوز صادرات زعفران

فرآیند اخذ مجوز صادرات زعفران

برای اخذ مجوز زعفران بایستی اقدام به گرفتن گواهی استاندارد، گواهی بهداشت دامی نباتات و همچنین ارائه کارت بازرگانی نمود. لازم به ذکر است که انجام این کارها بسیار زمان‌بر بوده و برای راحتی بازرگانان عزیز، شرکت ستاره تجارت آسان اقدام به اخذ مجوزهای لازم می‌نماید.

دارا بودن کارت بازرگانی که توسط اتاق بازرگانی و همینطور معادن صادر می‌شود و به تایید وزارت بازرگانی می‌رسد، امری ضروری است.

این کارت در روند صادرات، سندی است که به نام شخص و متقاضی صادرات کالا و اشخاص حقوقی صادر می‌گردد و از طریق آن می‌توان به کار تجارت و بازرگانی پرداخت.

صادرات مواد غذایی

صنعت مواد غذایی در جهان بسیار مورد توجه است و در ایران نیز در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. رشد در زمینه اخذ مجوز صادرات مواد غذایی، نشان دهنده بالا رفتن کیفیت مواد غذایی می‌باشد. خیلی از کشورها دارای قوانین سختی برای مواد غذایی هستند، درنتیجه باید پیش از اخذ مجوز صادرات تمامی گواهی‌های لازم بهداشتی و شیمیایی را دریافت نمود.

لازم به تاکید است که مجوز صادرات زعفران با مجوز صادرات پسته دارای تاییدیه‌های متفاوتی می‌باشند. بنابراین براساس جنس محصول و همینطور مقدار آزمایش‌هایی که باید روی مواد غذایی انجام شود، تاییدیه‌ها هم متفاوت خواهند بود.

و در نهایت…

شرکت ستاره تجارت آسان همواره پاسخگوی تمام نیازها و مسائل تجار عزیز می‌باشد. برای اخذ مجوز صادرات زعفران می‌توانید با مجموعه ستاره تجارت آسان تماس حاصل کرده و از انواع خدمات ما بهره‌مند گردید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X