اخذ مجوز واردات لوازم آرایشی

اخذ مجوز واردات لوازم آرایشی

اخذ مجوز واردات لوازم آرایشی

یکی از پرطرفدارترین اقلام وارداتی، لوازم آرایشی و بهداشتی بوده که میزان فروش بالایی در کشور ایران دارد. در چند سال اخیز اخذ مجوز واردات لوازم آرایشی و پیگیری در گمرک ایران با مشکلاتی مواجه بوده که در این نوشته می‌خواهیم به بررسی آن‌ها بپردازیم.

لوازم آرایشی در بازار ایران به دو صورت تامین شده که بخشی از آن‌ها به شکل قانونی و دارای تاییدیه بهداشت می‌باشد و زیر نظر وزارت بهداشت انجام می‌شوند و بخشی دیگر هم به شکل قاچاق در بازار عرضه شده و معمولا قیمت پایین‌تری دارند.

هزینه واردات لوازم آرایشی

از مهم‌ترین سوالاتی که در رابطه با واردات لوازم آرایشی در ذهن افراد شکل می‌گیرد، هزینه‌های واردات این محصول می‌باشد. به صورت کلی هزینه های واردات به چند بخش تقسیم شده و ممکن است هر سال نیز با افزایش مواجه شوند.

یکی از این هزینه‌ها مربوط به خرید خارجی و یافتن فروشنده مناسب می‌باشد که وارد کننده در هنگام خرید خارجی با آن مواجه می‌شود.

هزینه بعدی مربوط به بازرسی کیفی محصول بوده که برای اطمینان حاصل کردن از کیفیت محصول و توسط فروشنده انجام می‌گیرد. این هزینه‌ها معمولا بر عهده شخص وارد کننده بوده و با انجام این کار، قبل از خروج محصول از مبدا، اطمینان برای کیفیت مناسب محصول خریداری شده، حاصل می‌شود.

از هزینه‌های دیگر برای واردات لوازم آرایشی، هزینه حمل و نقل است که معمولا براساس حجم سفارش، شیوه حمل، محل مبدا و همینطور مقصد حمل و نقل تعیین می‌گردد.

اخذ مجوز واردات لوازم آرایشی

نحوه واردات

همانطور که گفته شد در حال حاضر لوازم آرایشی به دو صورت به کشور ایران وارد شده و کالاهایی که بدون مجوز و به شکل قاچاق وارد شوند، تاییدیه‌های لازم و استانداردهای بهداشتی را نداشته و جزو کالاهای غیراستاندارد محسوب می‌شوند.

وارد کنندگان این محصول بیشترین مقدار لوازم آرایشی را از کشورهای امارات، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی، فرانسه و چین وارد کرده و هزینه‌های متفاوتی را می‌پردازند.

از دیگر هزینه‌های مربوط به واردات محصولات آرایشی می‌توان به هزینه‌های دستمزد ترخیص کالا، هزینه قبض انبار الکترونیکی، هزینه آزمایشگاه و غیره اشاره نمود.

شرکت ستاره تجارت آسان همواره در جریان دقیق هزینه‌ها برای اخذ مجوز واردات لوازم آرایشی قرار دارد و می‌تواند این مسیر را برای بازرگانان و تجار محترم هموارتر سازد.

افزایش هزینه واردات لوازم آرایشی

در سال‌های اخیر هزینه اخذ مجوز واردات لوازم آرایشی با افزایش قیمت مواجه بوده و همین موضوع موجب شده تا خیلی از وارد کنندگان به این موضوع اعتراض کنند.

کشور ایران یکی از بیشترین مصرف کنندگان لوازم آرایشی در جهان را داشته و برای تامین این نیاز باید محصولات آرایشی از طریق واردات تامین شوند تا پاسخگوی نیاز کشور باشند.

در هر صورت مجموعه ستاره تجارت آسان با وجود پیچیدگی‌هایی که در این مسیر وجود دارد، توانسته شرایط را برای واردات این کالا هموارتر نماید.

کارشناسان ما همواره پاسخگوی سوالات تجار عزیز بوده و به صورت 24 ساعته خدمات این شرکت را پشتیبانی می‌نمایند.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X