واردات کالاهای اساسی

واردات کالاهای اساسی

واردات کالاهای اساسی

اگر علاقه‌مند به واردات کالا‌های اساسی می‌باشید و در این کار نیازمند تجربه و راهنمایی هستید می‌توانید از تجربه و مشاوره کارشناسان شرکت ستاره تجارت آسان بهره‌مند شوید. این شرکت با داشتن سال‌ها سابقه در امر صادرات و واردات انواع کالا‌های مختلف شما را در این کار یاری‌ خواهد کرد. کالا‌های اساسی به مجموعه‌ی از کالا‌ها گفته می‌شود که به طور مستقیم در زندگی مردم هر کشوری تاثیر می‌گذارد و کمبود آن‌ها می‌تواند برای یک کشور و مردم آن مشکلاتی را ایجاد کند از این رو، هم واردات و صادرات آن‌‌ها برای کشور‌های مختلف اهمیت زیادی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به نحوه واردات کالاهای اساسی و پیگیری در گمرک ایران بپردازیم.

کالای اساسی در ایران به دلیل شرایط ارزی و نیاز کشور امروزه بسیار نایاب شده است و واردات آن‌ها برای کشور یک امر حیاتی تلقی می‌گردد. اگر دوست دارید که در مورد واردات کالا‌های اساسی بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه شوید.

واردات کالا‌های اساسی شامل چه کالا‌هایی می‌گردد؟

واردات کالا‌های اساسی در ایران شامل دو گروه اصلی می‌شود، اولین گروه که دولت موظف است به طور دقیق بر آن بازرسی داشته باشد و در کنترل، ذخیره سازی و قیمت گذاری آن‌ها نقش مستقیمی ایفا می‌کند این اقلام برای تامین مایحتاج عمومی کاربرد بسیاری دارند و شامل: انواع گوشت‌های قرمز حلال، گندم، آرد، نان، روغن نباتی، برنج، شکر، شیر و شیر خشک صنعتی، سویا، ذرت، جو، انواع کود‌های شیمیایی مانند کود اوره، کود فسفاد و پتاسیم است و قیمت گذاری آن‌ها به طور دقیق توسط دولت انجام می‌شود.

گروه دوم شامل کالا‌های می‌شود که در سبد خانوار قرار میگیرد و قیمت گذاری، قیمت آن‌ها به وسیله دولت انجام می‌شود. این گروه نیز برای معیشت مردم بسیار مهم هستند و کیفیت زندگی مردم یک جامعه را تعیین خواهند کرد. این کالا‌ها شامل لبنیاتی مانند پنیر و ماست، تخم مرغ، واکس دامی، روغن موتور، دوده، شمش فولادی، شمش آلمینیوم، مس کاتد، کاغذ چاپ و مطبوعات، انواع ورق، لاستیک، سیمان، کاشی، شیشه‌ جام، انواع دارو، تراکتور و ماشین آلات کشاورزی، یخچال و فریزر و برخی دیگر از کالا‌ها می‌شود.

واردات کالاهای اساسی

شرایط واردات این کالا‌ها

واردات کالاهای اساسی که در گروه مواد غذایی، دارو و محصولات کشاورزی هستند، در اولویت خواهند بود و بانک مرکزی بر اساس بخشنامه‌ای که وزارت صنعت آن را تایید نموده نسبت به این کالا‌های در اولویت ارز دولتی اختصاص داده و بقیه این این کالا‌ها باید با ارز متقاضی وارد شوند.ارز متقاضی ارزی بوده که دولت هیچ مسولیتی و تعهدی در مقبال آن ندارد و متقاضی وارد کننده‌ی کالا باید آن را تامین کند.

این ارز می‌تواند، ارز بازار آزاد باشد یا از صادرات کالا‌های دیگر تامین شود. البته از گروه‌ بالا بعضی از کالا‌ها نیز هستند که شامل ارز متقاضی می‌شود. اگر مایل هستید که در مورد شرایط واردات این محصولات بیشتر بدانید می‌توانید از مشاوره کارشناسان مجموعه ما در این زمینه استفاده نمایید.

سخن آخر

اگر مایل به همکاری در امر واردات کالا‌های اساسی با مجموعه ستاره تجارت آسان هستید می‌توانید هم اکنون کار خود را آغاز کنید. کارشناسان ما ضمن ارائه مشاوره و راهنمایی‌ لازم در تمامی مراحل مورد نظر اخذ مدارک به صورت قانونی کنار شما خواهند بود. شما تجار گرامی می‌توانید برای آغاز با ما تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X