صادرات کالا از ایران

صادرات کالا از ایران

صادرات کالا از ایران

در این مقاله قصد داریم به صادرات کالا از ایران بپردازیم. به فرایندی که در آن کالا‌ی تولید شده در یک منطقه به دیگر نقاط دنیا فروخته شده و وارد آن کشور می‌گردد صادرات می‌گویند. صادرات کالا در بازار‌های جهانی امروز از حساسیت خاصی برخوردار است و اگر قوانین آن رعایت نشود باعث اتلاف وقت و سرمایه می‌شود. اگر برای صادرات کالا و دانستن درباره نحوه ترخیص کالا مشتاق هستید می‌توانید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

انواع روش‌های صادرات کالا از ایران

صادرات کالا از ایران امروزه برای کشور ما اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و این امر می‌تواند برای کشور ما ارز آوری زیادی داشته باشد. از این رو صادرات کالا می‌تواند به دو روش کلی صورت بگیرید. این روش‌ها شامل روش مستقیم و غیر مستقیم می‌شود. در روش مستقیم صادر کننده‌ی کالا می‌تواند بدون واسطه کالای خود را به کشور‌های مقصد صادر کند اما، در این روش تمامی مراحل صادرات را باید خود شخص یا شرکت صادر کننده طی نماید.

این روش نیاز به طی تمامی مراحل تشریفانی گمرگی دارد و شما باید زمان و هزینه‌ی بیشتر در این روش بپردازید. در روش غیر مستقیم فرایند صادرات توسط واسطه صورت می‌گیرد یعنی شرکت واسطه به شرکت صادر کننده در امر صادرات کمک خواهد کرد.

در این روش نیازی به طی مراحل تشریفات گمرگی توسط صادر کننده نیست و تمامی مراحل صادرات توسط واسطه طی خواهد شد ولی، سود حاصل از صادرات بین صادر کننده و واسطه تقسیم می‌گردد و تعیین قیمت کالا‌های صادراتی ‌هم برعهده‌ی واسطه خواهد بود.

 

صادرات کالا از ایران

آشنایی با صادرات قطعی و صادرات موقت

صادرات کالا از ایران شامل دو دسته‌ی صادرات قطعی و موقت می‌شود. به ارسال انواع کالا به جهت فروش و مصرف در سایر کشور‌های دیگر صادرات قطعی گفته‌ می‌شود. در روش صادرات قطعی نیاز‌ی به پرداخت مالیات و دادن حقوق گمرکی نیست ولی هزینه‌های گمرگی برای صادرات در نظر گرفته می‌شود.

به صادراتی که در آن کالا به منظور نمایش در نمایشگاه‌های بین المللی صادر می‌شود صادرات موقت گفته می‌شود و می‌توان این کالا را در صورت عدم نیاز مشتری و به خواست صادر کننده به آسانی مرجوع کرد. در صادرات موقت مبلغی به عنوان سپرده‌ی گمرکی به گمرک داده می‌شود که با بازگشت کالا به کشور می‌توان آن را پس گرفت.

دسته بندی صادرات کالا از ایران

صادرات کالا از ایران شامل چند دسته از اقلام می‌شود که برایتان ذکر می‌کنیم. اولین دسته کالا‌های مجاز هستند که برای صادرات با رعایت قوانین گمرگی نیازی به اخذ مجوز ندارند. دسته‌ی بعدی کالا‌های مشروط می‌باشند که باید حتما برای صادراتشان مجوز‌های لازم را کسب کنید در غیر این صورت صادرات آن‌ها غیر قانونی می‌باشد و دسته‌ی آخر کالا‌های ممنوع الصدور هستند که صادرات آن‌ها طی هر شرایطی و بر اساس قانون ممنوع است.

سخن آخر

اگر مایل هستید که کار صادرات کالا از ایران را هم اکنون آغاز کنید می‌توانید با شماره‌های ما تماس بگیرید.  کارشناسان و متخصصان شرکت ستاره تجارت آسان در طی تمامی مراحل صادرات همراه شما تجار گرامی خواهد بود تا امر صادرات کالا برای شما عزیزان به آسانی صورت بگیرد.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X