مراحل صادرات کالا از ایران

مراحل صادرات کالا از ایران

مراحل صادرات کالا از ایران

در این مقاله قصد داریم به مراحل صادرات کالا از ایران بپردازیم. صادرات کالا از مهم‌‍‌ترین فعالیت‌های اقتصادی می‌باشد که برای رونق اقتصادی هر کشوری بسیار ضروری است. دولت‌ها در کشور‌های مختلف سعی می‌کنند که بستر فعالیت‌‌های اقتصادی مانند صادرات را برای تجار و بازرگانان فراهم سازند. امر صادرات داری قوانین خاصی می‌باشد که رعایت آن برای هر تاجری لازم است از این رو، باید بیش از انجام آن با قوانین صادرات و نحوه تعیین تعرفه و ارزش کالا آشنا باشید زیرا صادرات کالا یک امر برون مرزی است و درصورت بروز هرگونه مشکلی، صادر کنند‌ه مجرم شناخته شده و با مشکل قانونی مواجه خواهد شد. پس اگر مایل هستید درباره‌ی مراحل صادرات کالا بیشتر بدانید لطفا با ما در ادامه مقاله همراه شوید.

مراحل صادرات کالا از ایران به طور کلی

مراحل صادرات کالا از ایران شامل: تعیین استراتژی صادرات، شناسایی نیاز بازار، شناخت بهترین محصول صادراتی به کشور هدف و چگونگی انجام فرایند‌‌ صادرات می‌شود. در آغاز فرایند‌های صادراتی نیاز است که هر شرکت کوچک و تازه تاسیس شده‌ای با این مراحل آشنایی کامل داشته باشد و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند از کمک مشاورین شرکت ما استفاده کند. در ادامه، این مراحل را برای شما ذکر خواهیم کرد.

اولین مرحله: تعیین استراتژی صادرات

در اولین مرحله از مراحل صادرات کالا از ایران، تجار باید تمامی اطلاعات لازم از بازار هدف خود را کسب کنند. این اطلاعات می‌توانند شامل آداب و رسوم کشوری که می‌خواهید به آن کالا صادر کنید، آشنایی با نیاز‌های جوامع دیگر، قوانین صادراتی در کشور‌های دیگر و تعیین قیمت محصول مورد نظر ‌گردد.

همچنین در نظر گرفتن عواملی مانند برسی هزینه‌های احتمالی، سرمایه اولیه، چگونگی قیمت گذاری کالا، نحوه‌ی بازاریابی برای صادرات کالا در کشور‌های دیگر مهم خواهد بود. در واقع اجرای درست و اصولی نخستین مرحله برای هر صادراتی یک امر حیاتی تلقی می‌گردد.

مراحل صادرات کالا از ایران

دومین مرحله: شناسایی نیاز بازار

در مرحله دوم از مراحل صادرات کالا از ایران شما باید تجربه‌ی بسیار زیادی کسب کنید. در این مرحله تاجر باید با ارزیابی بازار‌های کشور‌های مختلف بهترین کشور‌ها را برای صادرات محصولات خود انتخاب نماید. این ارزیابی‌ها باعث می‌شود که صادرکننده‌ی محصول بیشترین سود ممکن را از صادراتی که صورت گرفته است کسب نماید. پس، پیش از صادرات هر کالایی باید بهترین کشور‌های متقاضی محصولات را پیدا کرده و با بازاریابی مناسب اقلام مورد نیاز را صادر نمایید.

آخرین مراحل صادرات کالا از ایران: شناخت بهترین محصول صادراتی

در این مراحل شما باید با محصولی قصد دارید صادرش کنید آشنایی کاملی داشته باشید. این مرحله و مرحله‌ی پیشین ارتباط نزدیکی با یک دیگر دارند و اگر مرحله‌ی قبلی درست انجام شود نتیجه‌ی این مرحله نیز مطلوب خواهد بود. در این مرحله تجار باید با بازاریابی قوی محصول مورد نظر را به کشور هدف ارائه دهند.

ارائه‌ی نامناسب محصولات یک شکست بزرگ برای هر تجارتی محسوب می‌گردد. به طور کلی قبل از انجام هر صادراتی دریافت برخی از مدارک الزامی است این مدارک شامل: کارت بازرگانی، پیش فاکتور، قرداد اقتصادی، انجام امور گمرکی و انتقال وجه می‌شود.

سخن آخر

اگر مایل هستید که درباره‌ی مراحل صادرات کالا از ایران بیشتر بدانید می‌توانید هم اکنون با کارشناسان مجموعه‌ی ستاره تجارت آسان تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X