صادرات کالا به عمان

صادرات کالا به عمان

صادرات کالا به عمان

در این مقاله صادرات کالا به عمان را مورد برسی قرار خواهیم داد. عمان کشوری عرب زبان و واقع شده در جنوب شرقی ایران است. موقعیت استراتژیک این کشور در کنار تنگه‌ی هرمز آن را به یک کشور مهم در تجارت تبدیل نموده است. اگرچه عمان نسبت به سایر کشور‌های منطقه از منابع نفت و گاز کمتری برخوردار است ولی، بیشتر درآمد‌های ارزی این کشور از طریق صادرات نفت خام تامین می‌شود.

امروزه عمان یکی از قدیمی‌ترین و پیشرفته‌ترین کشور‌های حاشیه خلیج فارس تلقی می‌گردد که به بستری مناسب برای سرمایه گذاران خارجی و فعالان اقتصادی تبدیل شده است. اگر مایل هستید که درباره‌ی قوانین بازرگانی و صادرات کالا به این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید لطفا در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه شوید.

قوانین گمرکی و چالش‌های صادرات کالا به عمان

طبق قوانین موجود برای صادرات کالا به عمان تمامی کالا‌های وارد شده به این کشور باید از طریق شرکت‌های ثبت شده در عمان وارد این کشور شوند. همچنین صادرات کالا‌هایی نظیر تجهیزات و لوازم برقی و تمامی لوازمی که نیازمند خدمات پس از فروش هستند باید طبق قوانین این کشور برای ترخیص آن‌ها از گمرک توسط یک وکیل اقدام کرد.

نرخ تعرفه واردات کالا در کمرگ این کشور بسته به نوع کالا متغیر است و بر اساس قوانین گمرکی تعرفه محصولات کشاورزی، خشکبار و میوه صادراتی در حدود 7 درصد می‌باشد. برخی از محصولات غذایی مانند: چای، گندم، گوشت، آرد و سایر محصولات دیگر از پرداخت هزینه‌های گمرکی معاف هستند.

صادرات کالا به عمان

چرا عمان برای صادرات کالا کشوری مناسب تلقی می‌شود؟

صادرات کالا به عمان به دلیل وجود ثبات سیاسی و اقتصادی این کشور بسیاری از سرمایه‌های خارجی را جذب خود کرده است. عمان توانسه با بیشتر کشور‌های منطقه رابطه تجاری مطلوبی برقرار کند بنابراین کشور امن برای انجام فعالیت‌های بازرگانی تلقی می‌گردد، از طرفی دیگر تورم در این کشور ثابت بوده و نرخی متعادل دارد.

به طور کلی ثبت شرکت در منطقه‌ی آزاد عمان دردسر زیادی برای ایرانیان نخواهد داشت و می‌توان در این منطقه با 100 درصد سهام خارجی اقدام به ثبت شرکت کنید.

بهترین کالا‌های صادراتی به عمان

برای صادرات کالا به عمان بد نیست که پرسود‌ترین و بهترین اقلامی که می‌توان به این کشور صادر نمود را بشناسید. عمان دارای اقلیمی خشک بوده که فرآوری محصولات کشاورزی را در این کشور دشوار کرده است و این کشور نیاز زیادی به واردات محصولات کشاورزی خواهد داشت همچنین، عمان از دیدگاه صنعتی هم زیاد پیشرفته نیست و تمایل زیادی به واردات ماشین آلات صنعتی کشور‌های همسایه دارد.

از پرسودترین کالا‌های صادراتی به عمان می‌توان به خودرو‌های سواری و قطعات آن‌ها، کشمش، محصولات صنایع غذایی، حبوبات، ذرت دامی، صادرات میوه، انواع خشکبار و آجیل، جو دامی، صادرات فرش، آهن و فولاد و صنایع مرتبط به آن، تلویزیون، قرص سوپکسول، مصالح ساختمانی، فرومنگنز پرکربن و انواع دستگاه‌های تصفیه‌ی آب خانگی و تجهیزات آن‌ها را اشاره نمود.

صادرات کالا به عمان

سخن پایانی

اگر مایل هستید درباره‌ی صادرات کالا به عمان اطلاعات بیشتری کسب نماید می‌توانید هم اکنون با تیم مشاورین مجرب ستاره تجارت آسان همکاری کرده و از تجارب ما بهره‌مند شوید. برای همکاری با مشاورین مجموعه‌ی ما کافیست با شماره‌های ذکر شده تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X