صادرات کالا به ترکیه

صادرات کالا به ترکیه

صادرات کالا به ترکیه

در این مقاله صادرات کالا به ترکیه را مورد برسی قرار خواهیم داد. ترکیه یکی از کشور‌های همسایه ایران است که روابط تجاری خوبی با ایران دارد زیرا، ترکیه از لحاظ اقتصادی شباهت زیادی با ایران دارد بنابراین تجارت با مردم ترکیه برای ایرانیان امری بسیار ساده می‌باشد.

لیست محصولاتی که در سال‌های اخیر وارد ترکیه شده است را اگر برسی کوتاهی کنید، خواهید دید حجم محصولات کشاورزی بسیار زیاد خواهد بود و متقاضیان آن‌ها نیز افرادی خواص هستند. در سال‌های اخیر صادرات کالا از ایران به ترکیه افزایش چشمگیری داشته است و تجار زیادی در ترکیه خواهان محصولات ایرانی هستند. در این مقاله به صادرات کالا به این کشور نگاهی خواهیم کرد و قوانین آن را برای شما شرح خواهیم داد بنابراین در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه شوید.

برسی قوانین صادرات کالا به ترکیه و ترخیص کالا در این کشور

گمرک این کشور برای صادرات کالا به ترکیه قوانینی را وضع کرده است که تمامی تجار گرامی موظف رعایت آن هستند. گمرک این کشور لیستی متشکل از اقلامی که می‌توان آن‌ها را به راحتی به کشور وارد کرد را معرفی کرده است البته، مواردی هم هستند که برای صادرات کاملا مجاز هستند ولی صادرات آن‌ها به ترکیه کمی کار را برای تجار پیچیده می‌کند.

اقلام مجاز برای صادرات به این کشور شامل: پوشاک، لوازم یدکی خودرو، تجهیزات آپارتمانی، پلاستیک و لوازم خانگی از این دسته اقلام می‌باشند. ارتباطات می‌تواند به تجاری که به زبان ترکی مسلط هستند بسیار کمک کند زیرا، آن‌ها می‌تواند سریع‌تر کالا‌های خود را از گمرک ترکیه ترخیص کنند.

همچنین گمرک این کشور برای برخی از کالا‌ها تعرفه‌ی گمرکی تعیین کرده است که بیشتر شامل واردات محصولاتی می‌شود که به صورت چمدانی وارد این کشور می‌گردد و برای صادرات عمده این تعرفه‌ها نیز تغییر خواهد کرد. به طور کلی این عوارض شامل 10 درصد از ارزش کل کالاست که شامل موارد کسری نیز می‌شود.

صادرات کالا به ترکیه

نکاتی که در هنگام صادرات کالا به این کشور باید بدانیم

بهتر است در هنگام صادرات کالا به ترکیه به این نکات مهم هم توجه کنید. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در بسته بندی محصولات خود دقت زیادی به خرج دهید تا در حمل و نقل آن مشکلی ایجاد نگردد.

حتما بازار محصولات خود را در ترکیه برسی نماید و درصورت داشتن صادراتی انبوع سعی کنید بهترین راه حمل و نقل را برای مرسوله خود انتخاب کنید. قوانین و مقررات گمرکی این کشور را مطالعه کنید تا اطلاعاتی بروز داشته باشید و سعی کنید تا جای ممکن به زبان ترکی مسلط شوید.

بهترین کالا‌های صادراتی به ترکیه

برای صادرات کالا به ترکیه باید اقلامی که می‌توانند برای تجار سود زیادی را ایجاد کنند بشناسید. این اقلام شامل: انواع خشکبار بخصوص پسته، زعفران، خرما، کشمش، انواع میوه، سیگار توتون دار، انواع سوپرفسفات، مکمل‌های دارویی، گاز طبیعی مایع شده، قطعات کاتد از مس، آهن و فولاد می‌گردد.

صادرات کالا به ترکیه

سخن پایانی

اگر مایل هستید که درباره‌ی صادرات کالا به ترکیه اطلاعات بیشتری کسب کنید می‌توانید هم اکنون با مجموعه ستاره تجارت آسان همکاری نمایید. برای همکاری با شرکت تنها کافیست با شماره‌های مجموعه تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X