صادرات کالا به روسیه

صادرات کالا به روسیه

صادرات کالا به روسیه

در این مقاله به صادرات کالا به روسیه خواهیم پرداخت. روسیه یکی از پهناور‌ترین کشور‌های جهان است که با بیشتر کشور‌های دیگر مرز مشترک دارد. بیشتر مساحت این کشور در نیم کره‌ی شمالی زمین قرار دارد بنابراین آب و هوای آن همیشه سرد خواهد بود از همین رو، زراعت محصولات کشاورزی در این کشور دشوار بوده و روسیه همواره از بزرگترین وارد کنندگان محصولات کشاورزی در دنیا تلقی می‌گردد.

باید به این نکته توجه کرد که صادرات به این کشور سختی‌های خودش را دارد و باید به قوانین و شرایط بازرگانی در روسیه حتما توجه کنید و از مشاوره‌های لازم در خصوص امور صادراتی و وارداتی بهره ببرید. اگر مایل هستید که درباره‌ی صادرات به این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید لطفا در ادامه‌ی این مقاله همراه ما بمانید.

قوانین گمرکی در صادرات کالا به روسیه

برای صادرات کالا به روسیه باید با قوانین گمرکی این کشور آشنا شوید. سرویس‌ گمرک روسیه توسط هفت اداره گمرک در این کشور اداره می‌شود. گمرک آستاراخان یکی از اصلی‌ترین گمرک‌های میان ایران و روسیه تلقی می‌گردد که بیشتر، ترخیص کالا‌های ایرانی در این کمرگ صورت می‌گیرد این گمرک، زیر نظر اداره‌ی گمرک روستف است.

سیاست‌های گمرکی در روسیه 4 ویژگی دارد که شامل: عوارض پایین واردات تجهیزات فنی در گمرک، فرایند ترخیص آسان کالا و توسعه‌ی تعرفه‌ی گمرکی از صادرات و واردات کالا بین کشور‌‌های مشترک‌المنافع را شامل می‌شود. روسه هیچگونه محدودیتی در امور صادراتی و وارداتی ندارد بجزء مواردی که مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی باشد.

در بیشتر موارد مالیات محصولات صادراتی بین 18 تا 20 درصد است که به  صادر کننده‌ی کالا عودت داده می‌شود. مالیات کالا‌های صادراتی در روسیه متغیر و متفاوت نمی باشد و شامل درصد بسیار پایینی از ارزش کالا محسوب می‌گردد.

صادرات کالا به روسیه

چه کالا‌هایی برای صادرات به روسیه از ایران مناسب‌تر‌ هستند؟

به طور کلی برای صادرات کالا به روسیه محصولاتی نظیر: خشکبار، انواع میوع، محصولات کشاورزی، انواع سنگ‌های معدنی، مس، پلاستیک و انواع دارو بهترین انتخاب می‌باشد. خشکبار‌هایی نظیر کشمش توانسته بیشترین سهم ممکن از صادرات کالا از ایران به روسیه را از آن خود کند.

البته اقلامی مانند: زغال سنگ، گوشت گاو، انواع لبنیات، آب و آب معدنی، کاغذ، مبلمان، انواع عرقیجات گیاهی، انواع صیفی جات، تراکتور، عصاره گیاهان، صابون، قهوه و چای، انواع گل و گیاهان زنده، انواع ترشی و درنهایت روغن‌های گیاهی نیز از اقلام پرسود برای صادرات به روسیه تلقی می‌گردند.

چند نکته‌ی مهم برای صادرات کالا به این کشور

پیش از صادرات کالا به روسیه این نکات را مد نظر قرار دهید. سعی کنید بهترین زمان ممکن را برای صادرات محصولات کشاورزی به این کشور بیابید زیرا، در مواد غذایی و دارویی احتمال فاسد شدن کالا وجود دارد.

صادرات کالا به روسیه

نمایندگان صادر کننده‌ی کالا و وارد کننده‌ی کالا باید در هنگام ترخیص کالا از گمرک و بارگیری محصول در محل حضور داشته باشند. برگه‌ی معاملات کالا باید به راحتی در گمرک قابل دسترس باشد. برای حمل محصولات حساس به گرما و یا سرما حتما از کامیون‌های مخصوص استفاده شود.

سخن پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی صادرات کالا به روسیه می‌توانید از مشاوره‌ی تیم ستاره تجارت آسان استفاده نماید. برای همکاری با شرکت ما کافیست با شماره‌های موجود تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X