صادرات کالا به اروپا

صادرات کالا به اروپا

صادرات کالا به اروپا

در خصوص صادرات کالا به اروپا باید اعلام کنیم که بسیاری از تجار تمایل زیادی به صادرات محصولات خودشان به این منطقه پیدا کردند. اروپا امروزه یک مقصد تجاری مهم برای تمامی بازرگانانی است که دوست دارند برای ورود به بازار‌های جدید برنامه‌ریزی کنند.

باید به این نکته توجه کرد که صادرات کالا به کشور‌های این منطقه با شرایط و قوانینی مخصوص به خودش همراه است که برای تمامی این کشور‌ها متفاوت بوده و تجار باید از پیش، با این قوانی آشنایی کاملی داشته باشند زیرا، عدم رعایت این قوانین می‌تواند باعث شود که کالا‌های تجار هیچگاه در اروپا ترخیص نکرد. برای کسب اطلاعات کافی درباره‌ی صادرات کالا به این قاره می‌توانید در ادامه‌ی مقاله با ما همراه شوید.

 

 

قوانین گمرکی و اخذ مجوز‌های لازم برای صادرات کالا به اروپا

برای صادرات کالا به اروپا قوانینی رسم شده که اتحادیه‌ اروپا بر آن به خوبی نظارت می‌کند. قوانین مربوط به بسته بندی کالا‌های صادراتی بسیار مهم است و این بسته بندی‌ها باید تمامی استاندارد‌های لازم را داشته باشد. اتیکت‌های لازم بر روی کالا‌های غذایی و شیمیایی باید حتما درج گردد.

دریافت و درج نشان CE مطابق با قوانین و استاندارد‌های ایمنی این قاره ضروری بوده و صلاحیت آن به خوبی توسط نهاد‌های مربوط برسی می‌شود. تمامی اقلام نظیر: ماشین آلات، مصالح ساختمانی، دستگاه‌های پزشکی، دستگاه‌های مخابراتی، لوازم ورزشی حتی اسباب بازی هم باید این نشان را دریافت کنند.

صادرات کالا به اروپا

شرایط لازم برای صادرات به این قاره

برای صادرات کالا به اروپا باید در گام نخست اظهارنامه گمرکی تظیم کرد و فردی که این اظهارنامه را تکمیل می‌کند باید مقیم و ساکن اروپا باشد. این برگه بعد از تنظیم به اداره‌ی گمرک داده می‌شود. محصولاتی ارزش آن‌ها بیش از 1000 یورو نباشد نیازی به اظهارنامه ندارند. یکی دیگر از مدارک لازم برای صادرات به اروپا داشتن صورت حساب تجاری است، در این صورت حساب مشخصات کامل محصول وارداتی ذکر می‌شود.

دو برگه کپی باید همراه بارنامه‌ی کالا به اداره‌ی گمرک تحویل داده شود. اخذ گواهی مبدا برای اقلامی که دارای اولویت‌های گمرکی هستند بسیار مهم بوده و شامل محصولاتی می‌شود که ممکن است در طول مسیر فاسد شوند. یک سری مقررات ویژه برای صادرات اقلام خاص وجود دارد که باید پیش از صادرات گواهی‌های مربوط به سلامت کالا و گواهی‌های دامپزشکی برای ورود این کالا‌ها اخذ شده و برسی گردد.

 

 

کالا‌های مهم ایرانی که به اروپا صادر می‌شوند کدام‌اند؟

صادرات کالا به اروپا در ایران بیشتر شامل دو بخش محصولات غذایی و محصولات صنعتی می‌شود. از مهم‌ترین اقلام غذایی که به کشور‌های اروپایی توسط ایران صادر می‌شوند، می‌توان به انواع آجیل و خشکبار، انواع میوه، زعفران، خرما و میوه‌ی خشک اشاره کرد. صادرات سنگ‌های معدنی به ایتالیا، آلمان، فرانسه، بلژیک و لهستان توسط ایران صورت می‌گیرد. فرش ایرانی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و اصلی‌ترین وارد کننده‌ی آن کشور سوئد می‌باشد.

صادرات کالا به اروپا

سخن پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی صادرات کالا به اروپا می‌توانید از مشاوره‌ی شرکت ستاره تجارت آسان استفاده کنید.‌ برای همکاری با مجموعه کافیست با شماره‌های شرکت تماس بگیرید. از اینکه ما را در این همیاری گردید، بسیار سپاس گذاریم.

 

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X