واردات کالا از عراق

واردات کالا از عراق

عراق کشوری است که در خاورمیانه قرار دارد. پایتخت آن شهر بغداد بوده و این کشور از دیرباز به عنوان یکی از همسایگان و شرکای قدیمی ایران محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید به بهترین حالت ممکن از عراق به ایران کالا وارد کنید، باید با این کشور و شرایط آن آشنا باشید. به همین علت ما قصد داریم تا در مقاله واردات کالا از عراق تمامی اطلاعاتی که شما برای  وارادات کالا از این کشور احتاج دارید را مطرح نماییم.

وضعیت اقتصادی در عراق

اقتصاد این کشور بسیار به نفت وابسته است و به عبارت دیگر می‌توان گفت که اقتصاد عراق بر پایه نفت می‌باشد. تقریبا 95 درصد درآمد این کشور از فروش نفت آن است. نزدیکی عراق به ایران و شبیه بودن فرهنگ مردمان این دو سرزمین باعث شده که تاجران ایرانی بسیاری خواهان واردات کالا از این کشور باشند.

 

 

روش‌های حمل و نقل واردات کالا از عراق

در حوزه وارد کردن کالا از عراق یکی از موارد مهم که باید به آن توجه داشته باشید، آشنایی با روش‌های حمل و نقل کالا از این کشور به ایران است. به طور کلی روش‌های حمل و نقل کالا از عراق به ایران در 4 دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • زمینی و جاده‌ای

یکی از روش‌های واردات کالا از عراق به ایران که از گذشته‌های دور بسیار محبوب تاجران بوده و آن را بهترین روش حمل و نقل می‌دانند، روش وارد کردن کالا به صورت زمینی است. البته امروزه ماشین‌های سنگین مسئولیت این حمل و نقل را بر عهده دارند.

 

واردات کالا از عراق

 

  • حمل و نقل ریلی

این کشور دارای شبکه خطوط ریلی است و برای حمل و نقل کالا می‌توانید از این روش استفاده نموده و کالاهای خود را به بهترین شکل ممکن وارد کنید.

  • حمل و نقل دریای

عراق و ایران مرز مشترک دریایی دارند و می‌توان کالاها را با استفاده از این روش هم به کشور انتقال داد.

 

 

  • حمل و نقل هوایی

این کشور دارای 110 فرودگاه می‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها فرودگاه بغداد و بصره است. بنابراین یکی دیگر از روش‌های واردات کالا از عراق به ایران حمل و نقل هوایی به حساب می‌آید.

کالاهای وارداتی از عراق به ایران کدامند؟

واردات از کشور عراق نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و این کشور کالاهای متفاوتی را به ایران صادر می‌کند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • سیمان
  • سرامیک و کاشی
  • بستنی
  • پروپان مایع شده
  • بوتان مایع شده
  • لوازم خانه‌داری

 

وضعیت اقتصادی در عراق

قوانین گمرکی عراق چیست؟

به استثناء مشروبات الکی، مواد مخدر، اسلحله و مواد منفجره، عموما واردات و صادرات کالاهای مجاز به این کشور از طریق گمرک این کشور که به نام کمسیون عمومی گمرک هم معروف است، انجام می‌پذیرد.

ارزیابی کالاهایی که به عراق وارد می‌شوند و یا از عراق صادر می‌شوند، فاقد تشریفات خاص و یا تحقیق و بررسی‌های کارشناسی ویژه است و فقط صرفا بر اساس گروه‌ها و دسته‌بندی کالایی ارزیابی و مورد بررسی قرار می‌گیرند و برای آنها تعیین عواض صورت می‌گیرد.

کلام آخر

در مقاله واردات کالا از عراق سعی کردیم شما را با راه‌های مختلف وارد کردن کالا از این کشور و قوانین واردات از این کشور به ایران و برخی از انواع کالاهای وارداتی بیشتر آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

 

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X