انواع هزینه‌های حمل و نقل دریایی

انواع هزینه‌های حمل و نقل دریایی

انواع هزینه‌های حمل و نقل دریایی

در این مقاله انواع هزینه‌های حمل و نقل دریایی را بررسی خواهیم کرد. امروزه حمل و نقل دریایی برای بسیاری از تجار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بسیاری از مسیر‌های غیر قابل دسترس از طریق حمل و نقل زمینی، به سهولت از طریق کشتی قابل دسترس می‌باشند.

همچنین هزینه‌ ارسال مرسوله با کشتی و از طریق حمل و نقل دریایی بسیار مقرون به‌ صرفه‌تر از حمل و نقل هوایی می‌باشد. بنابراین تجار می‌توانند اقلام صادراتی یا بازرگانی خود را به صورت عمده به مقصد ارسال کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه‌های حمل و نقل دریایی لطفا این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

انواع هزینه‌های حمل و نقل دریایی

شناخت انواع هزینه‌های حمل و نقل دریایی

برای استفاده از این نوع خدمات ارسال مرسوله، ابتدا باید شناخت کاملی با انواع هزینه‌های حمل و نقل دریایی داشته باشید. به طور کلی برای ارسال مرسوله‌های که وزنی بیش از 500 کیلو دارند، حمل و نقل دریایی یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. شاید هزینه‌های حمل و نقل در این روش کمی بالا باشد اما تجار می‌توانند حجم بالاتری را با همان هزینه‌ از جایی به جای دیگر انتقال دهند.

برای مثال برای انتقال یک جعبه 20 کیلویی هزینه‌ای 300 دلاری اخذ می‌شود درحالی که برای یک بار 200 کیلویی هزینه‌ای 310 دلاری و برای بار‌های بیش از 1000 کیلو 390 دلار از تجار اخذ خواهد شد. باربری در روش دریایی هزینه‌های اضافی زیادی خواهد داشت و شناخت این هزینه‌های جانبی می‌تواند به تجار کمک بسیار زیادی کند.

حمل و نقل دریایی به انجام چه روش‌های بستگی دارد؟

برای محاسبه انواع هزینه‌های حمل و نقل دریایی ابتدا باید روش مورد نظر انتقال مرسوله را انتخاب کنید. به طور کلی بار‌های دریایی با کانتینر‌های 20 فوتی یا 40 فوتی منتقل می‌شوند. انتقال بار‌های خاص مانند مایعات یا گاز‌ها دارای شرایطی خاص است.

  • حمل و نقل دریایی با استفاده از کانتینر FCL: این نوع حمل و نقل زمانی استفاده می‌گردد که حجم بار در حمل و نقل به میزانی باشد که می‌بایست از یک کانتینر به صورت خصوصی یا FCL استفاده شود.
  • حمل و نقل دریایی به صورت بار‌های خرده یا LCL : در صورتی که قصد داشته باشید بار‌های خود را به صورت خرده حمل کنید، باید درخواست استفاده از کانتینر‌های LCL را ثبت نمایید.
  • حمل و نقل دریایی به صورت عمده یا Bulk – Break Bulk: درصورتی که قصد دارید اقلامی مانند خاک، مواد معدنی و سایر موارد این چنینی را حمل کنید باید از این روش استفاده نمایید.

     

هزینه‌های جانبی حمل و نقل دریایی

علاوه‌بر شناخت انواع هزینه‌های حمل و نقل دریایی، تجار باید باید با هزینه‌های جانبی این روش آشنایی کامل داشته باشد. به طور خلاصه این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌گردد:

  • هزینه‌‌های حمل داخلی کالا
  • پرداخت هزینه تلکس ریلیز
  • پرداخت هزینه‌های لوکال یا هزینه‌های مجوز گمرکی و بارنامه کالا
  • هزینه‌ دموراژ
  • هزینه‌ قبض انبار و ترخیصیه

انواع هزینه‌های حمل و نقل دریایی

کلام آخر

در این مقاله انواع هزینه‌های حمل و نقل دریایی را بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه‌های این روش انتقال کالا می‌توانید هم اکنون از مشاوره مجموعه ستاره تجارت آسان استفاده نمایید. برای همکاری با شرکت ما تنها کافیست که با شماره تلفن‌های مجموعه تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X