مراحل واردات کالا

مراحل واردات کالا

مراحل واردات کالا

در این مقاله قصد داریم مراحل واردات کالا را بررسی نماییم. امروزه واردات کالا تبدیل به یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی شده است. از دیرباز واردات اقلام مختلف بین کشور‌های جهان، برای ایجاد رفاه اجتماعی بین افراد جامعه رایج بوده است.

در بسیاری از موارد امکان تولید یا ساخت بسیاری از کالا‌های مهم و ضروری به دلیل عدم وجود امکانات کافی یا هزینه بیش از اندازه در داخل کشور فراهم نخواهد بود. برای تامین نیاز‌های جامعه می‌توان واردات کالا را امری حیاتی دانست و این تجارت می‌تواند سود‌های کلانی را برای افراد به ارمغان بیاورد. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص واردات کالا و مراحل آن، لطفا تا انتهای این راهنما همراه ما باشید.

 

مراحل واردات کالا

آشنایی با مراحل واردات کالا

برای فعالیت در عرصه واردات کالا، شما باید به عنوان یک تاجر با مراحل واردات کالا آشنایی کاملی داشته باشید. بدین منظور در این بخش مراحل این فعالیت بازرگانی را به طور خلاصه بیان خواهیم کرد:

  • دریافت کارت بازرگانی اولین مرحله واردات کالا: برای دریافت این کارت تجار باید به سازمان‌های مربوطه مراجعه کنند. این کارت در دو نوع حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می‌شوند و کاربردی متفاوت دارند.
  • انتخاب حوزه فعالیت مرحله دوم واردات کالا: پس از دریافت کارت بازرگانی و آغاز فرایند تجارت، تاجر باید حوزه و زمینه فعالیت خود را در خصوص واردات کالا مشخص کند. برخی از افراد مایل‌اند که با کشور‌های خاصی رابطه تجاری داشته یا علاقه‌مند به واردات اقلام خاصی هستند.
  • مرحله سوم آشنایی با قوانین تجاری: آشنایی با قوانین تجاری از نکات مهم است که در این مقاله به صورت مجزا آن را بررسی خواهیم کرد.
  • مراحل بعدی به صورت خلاصه شامل: انتخاب کشور مورد نظر برای تجارت، درخواست پیش فاکتور، ثبت سفارش کالا، ترخیص ارز مورد نیاز، بیمه کالا و حمل و نقل، ترخیص از گمرک می‌شود.

     

قوانین واردات کالا

پس از آن که با مراحل واردات کالا آشنایی پیدا کردید، در این بخش به سایر قوانین مهم ‌واردات کالا اشاره می‌کنیم:

  • قانون صادرات و واردات: این قانون 24 ماده مختلف دارد و کلیات خطوط قرمز تجاری در این قانون بیان شده است.
  • آیین نامه تجاری صادرات و واردات کالا: این قانون نیز در سال 1373 تصویب شده است و شامل 26 ماده مختلف می‌شود.
  • قانون و آیین نامه گمرکی: این قانون توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده و تمامی فرایند ترخیص کالا در آن بیان شده است.
  • کتاب مقررات صادرات و واردات کالا: نکات مهم بسیار زیادی در این کتاب در خصوص نحوه صادرات کالا بیان شده است که به اشخاص کمک خواهد کرد.
  • آشنایی با بخشنامه‌های اجرایی: دستوراتی که در بخشنامه‌های تجاری بیان می‌شود از مهم‌ترین قوانین واردات و صادرات کالا تلقی می‌شود. مطالعه این بخشنامه‌ها امری حیاتی در حوزه واردات کالا می‌باشد.

مراحل واردات کالا

کلام آخر

برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین و  مراحل واردات کالا می‌توانید از مشاوره تیم ستاره تجارت آسان استفاده نمایید. برای همکاری با مشاوران با تجربه مجموعه می‌توانید هم اکنون اقدام نمایید. جهت برقراری ارتباط با شرکت فقط کافیست با شماره تلفن‌های شرکت تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X