ترانشیب چیست؟

ترانشیب چیست

ترانشیب چیست؟

ترانشیب چیست و در تجارت چه کاربردی دارد؟ اگر شما در زمینه واردات و صادرات کالا فعالیت می‌کنید، حتما با واژه ترانشیب و ترانزیت آشنایی کافی دارید؛ زیرا این دو فرایند در زمینه‌های بازرگانی نقشی اساسی دارند.

امروزه حمل و نقل کالا تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی قرار گرفته است که به صورت مستقیم می‌تواند در ارسال کالا به مقصد مشکلاتی را ایجاد کند. برای کاهش بسیاری از هزینه‌ها و مشکلات تجاری در زمان انتقال کالا از ترانشیب استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ترانشیب کالا، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله ما را تا انتها مطالعه نمایید.

 

ترانشیب چیست

ترانشیب چیست و چه کاربردی برای تجار دارد؟

ترانشیب چیست و چه کاربردی در تجارت کالا دارد؟ سوالی که ذهن بسیاری از تجار را درگیر خود کرده است این مسئله می‌باشد. به فرایندی که در آن کالا از گمرکی به گمرکی دیگر برای دسترسی به مسیری برای انتقال  بهتر کالا ارسال می‌شود ترانشیب می‌گویند.

ترانشیب روشی است که در آن کالا تحت نظر گمرک برای حمل و نقل قرار می‌گیرد. بعضی از بازرگانان تمایل دارند که برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل، دور زدن تحریم‌ها و محدودیت‌های دیگر از ترانشیب استفاده کنند.

بازرگانان ابتدا کالا‌های خود را به کشور دیگر منتقل می‌کنند و بعد با استفاده از روش ترانشیب آن را به کشور خود باز می‌گردانند. ترانشیب برای ارسال اقلامی که به طور مستقیم اجازه ورود به کشور را ندارند استفاده می‌شود.

 

تفاوت اصلی ترانزیت و ترانشیب چیست و مهم‌ترین آن‌ کدام‌ است؟

ترانشیب به نسبت روش ترانزیت از مزایایی خاص برخوردار است. از مهم‌ترین تفاوت‌های ترانشیب می‌توان اظهار تنها یک ترانزیت بدون نیاز به مابقی‌ ترانزیت‌های مرتبط با اولین درخواست را نام برد. دلیل اصلی حذف اظهارنامه‌های مجدد این است که در بیشتر موارد همه اظهارنامه‌های ثبت شده یکسان هستند.

در انجام این فرایند‌ها فقط حامل مرسوله تغییر می‌کند. در روش ترانشیب می‌توان اطلاعات مختلف و مشترک چندین اظهارنامه ترانزیت را از طریق سیستم به صورت واحد منتقل کرد و نیازی به اظهارنامه‌های مجدد نخواهد بود.

 

ترانشیب چیست

 

ردیابی ترانشیب چگونه میسر می‌گردد؟

ردیابی ترانشیب چیست و آیا  می‌توان آن را ردیابی کرد؟ پاسخ این سئوال آسان است و باید اعلام کنیم که ترانشیب به آسانی قابل ردیابی بوده و بهترین روش ردیابی ترانشیب، استفاده از ردیابی آنلاین می‌باشد. ترانشیب کالا بیشتر در مسیر‌هایی مانند: تنگه جبل‌الطارق، کانال سوئز و تنگه پاناما به صورت حمل و نقل دریایی وجود دارد.

تجار می‌توانند با استفاده از شماره بارنامه مرسوله حتی کشتی‌هایی که قرار است محموله را تا مقصد حمل کنند، را به آسانی مشاهده کند. برای ردیابی ترانشیب مرسوله‌ ارسالی خود می‌توانید از مشاوره تیم مجموعه ما استفاده نمایید.

کلام آخر

در این مقاله این مفهوم که ترانشیب چیست وچه کاربردی دارد، را بررسی کردیم. شما تجار گرامی می‌توانید جهت دریافت خدمات مناسب برای ترانشیب کالا‌های خود هم اکنون از مشاوره تیم ستاره تجارت آسان استفاده نمایید.

مجموعه ما با داشتن سال‌ها تجربه در خصوص امور بازرگانی می‌تواند به راحتی وظیفه ترانشیب مرسوله‌های شما را برعهده بگیرید. برای همکاری با شرکت ما تنها کافیست، با شماره تلفن‌های مجموعه تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X